کلینیک دکتر ابدالی

کاشت مو ، ابرو ، پیکرتراشی ، تزریق ژل

کلینیک دکتر ابدالی

کاشت مو ، ابرو ، پیکرتراشی ، تزریق ژل

تورم پس از کاشت مو و چگونگی رفع آن

تورم پس از کاشت مو

به تورم پس از کاشت مو در علم پزشکی ادم گفته می شود و یکی از عوارض جانبی شایع پس از کاشت مو به حساب می آید. این تورم ناشی از واکنش طبیعی بدن در مقابل برداشت و کاشت گرافت ها در سر است و نواحی که بیشتر تحت تاثیر این تورم قرار می گیرند شامل پشت سر، کف سر، پیشانی، چشم ها، پشت گوش ها و کل صورت است که دردهای ضربان دار تولید می کنند. در ادامه به برخی از خدمات کلینیک زیبایی دکتر ابدالی می پردازیم :

لیزر موهای زائد

کاشت ابرو

بلفاروپلاستی

ترمیم جای زخم

هایفوتراپی

جراحی پلک

تزریق ژل

لیپوماتیک

تزریق خط خنده

برای بسیاری از افراد که تصمیم به کاشت مو دارند این سوال پیش می آید که آیا این تورم طبیعی است یا برطرف شدن آن چند روز طول می کشد؟ برخی عوامل وجود دارد که سبب کاهش تورم شده و یا از بروز آن جلوگیری می کند.

در این مقاله دلیل تورم صورت پس از عمل کاشت مو و راه های کم کردن یا پیشگیری از تورم ارائه شده است.

دلیل تورم صورت پس از کاشت مو

اغلب چند روز پس از کاشت مو، صورت فرد شروع به متورم شدن می کند و در برخی مواقع این تورم به حدی می رسد که باعث درد و ناتوانی در باز کردن چشم ها می شود. می توان گفت که بسیاری از بیماران بعد از تمام شدن جراحی خود دچار کشش پوست و تورم می شوند و در برخی افراد نیز درد ضربان دار شکل می گیرد. برخی عوامل وجود دارند که تورم را کاهش و یا از آن جلوگیری می کنند. دلایل تورم می تواند موارد زیر باشد:

  • ایجاد آلرژی و حساسیت با تزریق داروی بی حسی: پزشک برای جلوگیری از درد ناشی از عمل قبل از پیوند مو به پوست سر بیمار داروی بی حسی موضعی تزریق می کند که بعضی از این داروها ممکن است در بعضی افراد آلرژی ایجاد کنند که به صورت ورم ظهور می کند. عوارضی مثل تورم از عوارض بعضی از این داروها می باشد.
  • ایجاد عفونت: ممکن است به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و همچنین مصرف آنتی بیوتیک تورم رخ بدهد که اگر این عارضه رخ داد باید به درستی درمان شود تا فرد را دچار خطرات جبران ناپذیر بعدی نکند.
  • تزریق سرم در حین جراحی: در هنگام عمل فولیکولهای آماده پیوند برای اینکه راحت در شکاف های ایجاد شده در سر قرار گیرند، باید فضای کافی در اختیارشان باشد که پزشک با تزریق سرم در شکاف ها این فضا را ایجاد می کند. بنابراین بعد از پیوند این سرم اضافی زیر پوست سر باقی می ماند و احتمال دارد موجب تورم شود.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد